Instellen e-mail op Samsung tablet
Instellen e-mail op Samsung tabletDeze pagina is bedoeld ter ondersteuning van onze klanten bij instellen van een e-mail account op een Samsung tablet.
Voor het instellen van het van een mailaccount op een Samsung tablet volg de volgende instructies:
- Druk op het icoontje voor Apps (rechtsonder)
- Start app e-mail
- Kies "Account toevoegen"
Vul in:
-
Bij Gebruikersnaam het volledige e-mailadres (zoals opgegeven)
-
Bij Wachtwoord het wachtwoord dat je van ons hebt gekregen
- Vink, indien gewenst, Wachtwoord tonen aan
-
Kies "Handmatig instellen”
-
Selecteer: IMAP (geadviseerd) of POP3
Vul in (bij Instellingen Inkomende server):
- Bij Gebruikersnaam (wederom) de volledige gebruikersnaam invullen
- Bij IMAP-server (of POP3-server) de door ons opgegeven "server inkomende post"
- Kies bij Beveiligingstype: SSL
- Poort bij bij IMAP: 993 of bij POP3: 995
- (Prefix IMAP-pad hoeft niet ingesteld te worden)
- Klik op "Volgende" pijltje rechtsboven
Nadat op Volgende is geklikt worden de ingevoerde account gegevens gecontroleerd.
Vul in (bij Instellingen Uitgaande server):
- Bij SMTP-server de door ons opgegeven "server uitgaande post"
- Kies bij beveiligingstype: SSL
- Poort bij IMAP en POP3: 465
- Vink aan: Inloggen verplicht
- Controleer of Gebruikersnaam en Wachtwoord zijn ingevuld
- Klik op ">" pijltje rechtsboven
Nadat op Volgende is geklikt worden de ingevoerde account gegevens gecontroleerd.
Stel in bij Accountopties:
- Periode voor synchroniseren E-mail: door gebruiker gewenste instelling bijvoorbeeld: 2 weken
- Synchronisatieschema: door gebruiker gewenste instelling bijvoorbeeld: Om de 15 minuten
- Schema tijdens piektijd: door gebruiker gewenste instelling bijvoorbeeld: Om de 5 minuten
- klik op ">" pijltje rechtsboven
Stel in bij Account instellen:
- Accountnaam: door gebruiker gewenste naam
- Uw naam: door gebruiker gewenst naam
- Klik op Gereed
De mailbox is aangemaakt. Als er (nog) mail op de server staat wordt deze gedownload. Voordat dit voltooid is kan enige tijd duren.
Kom je er met deze toelichting toch niet uit dan kun je uiteraard contact opnemen met onze Servicedesk. Indien support op afstand nodig is kunnen in bepaalde situaties kosten in rekening worden gebracht.