Instellen e-mail op iMac
Instellen e-mail op iMacDeze pagina is bedoeld ter ondersteuning van onze klanten bij instellen van een e-mail account op Apple iMac.
Voor het instellen van het van een mailaccount op een iMac volg de volgende instructies:
- Start het programma Mail
- Kies in het menu Mail "Voeg account toe ..."
- Kies "Voeg ander Mail-account toe..."
- Klik "Ga door"
- Vul in bij scherm "Mail account toevoegen":
- Volledige naam = de gewenste naam voor het mailaccount
- E-mailadres = het volledige e-mailadres (zoals opgeven)
- Wachtwoord = (zoals opgegeven)
- Klik op "Maak aan"
- Melding "Instellingen zoeken"
- Melding "Account moet handmatig worden geconfigureerd"
- Klik "Volgende"
- Vul in bij scherm "Info voor server inkomende e-mail":
- Type account = IMAP (geadviseerd) of POP3
- Poortnummer = POP3: 995 / IMAP: 993
- E-mailserver = inkomende mailserver. uw eigen domein naam: mail.(uw domein).nl - voorbeeld: mail.crashdummies.nl
- Gebruikersnaam = het volledige e-mailadres (zoals opgegeven)
- Wachtwoord (zoals opgegeven, staat al ingevuld)
- Klik "Volgende"
- Melding "De identiteit van de server kan niet worden gecontroleerd"
- Klik "Verbind"
- Vul in bij scherm "Info voor server voor uitgaande mail":
- SMTP server = uitgaande mailserver. uw eigen domein naam: mail.(uw domein).nl - voorbeeld: mail.crashdummies.nl
- Gebruikersnaam = volledige e-mailadres (zoals opgegeven) - voorbeeld: info@crashdummies.nl
- Wachtwoord = (zoals opgegeven)
- Melding "Aanvullende account informatie vereist"
- Klik "Volgende"
- Vul in bij scherm "Info voor server uitgaande e-mail":
- Poort = 465
- Gebruik SSL = aangevinkt
- Identiteitscontrole = wachtwoord
- Klik "Maak aan"
De mailbox is aangemaakt. Als er (nog) mail op de server staat wordt deze gedownload, dit kan enige tijd duren.
Problemen bij versturen van e-mail
Als er problemen zijn met het versturen met e-mail dan is de uitgaande mailserver (toch) niet goed geconfigureerd. In dat geval kunt u de volgende instructies volgen:
- Start het programma Mail
- Kies in het menu Mail "Voorkeuren"
- U komt nu in het scherm "Accounts"
- Klik op blauwe pijltjes achter "Server uitgaande e-mail (SMTP)
- Kies "Wijzig SMTP serverlijst"
- Kies de te gebruiken SMTP server
- Vul in bij tab "Accountinformatie":
- Beschrijving = de gewenste omschrijving van de uitgaande server
- uitgaande mailserver (zoals opgegeven) Servernaam = uw eigen domein naam: mail.(uw domein).nl - voorbeeld: mail.crashdummies.nl
- Wachtwoord = (zoals opgegeven)
- TLS-certificaat = Geen
- Vul in bij tab "Geavanceerd":
- Detecteer en update accountinstellingen automatisch = uitgevinkt
- Poort = 465
- Gebruik SSL = aangevinkt
- Identiteitscontrole = wachtwoord
- Sta onveilige identieitscontrole toe = aangevinkt
- Gebruikersnaam = volledige e-mailadres (zoals opgegeven)
- Wachtwoord = (zoals opgegeven)
- Klik "Ok"
- Sluit scherm "Accounts"