Instellen afwezigheidsbericht
Instellen afwezigheidsbericht
Als u op vakantie gaat kunt u overwegen om elke dag nog even te werken en uw mail af te handelen. U kunt er ook voor kiezen om echt vakantie te nemen en helemaal vrij te nemen en ook geen mail af te handelen. In dat geval is het handig een afwezigheidsbericht in te stellen zodat afzender van mail weten dat u op vakantie bent, even geen mail leest maar u hun mailbericht ontvangen hebt en dat u op een bepaalde termijn zal reageren.
Instellen afwezigheidsbericht voor uw webmail
Het instellen van het afwezigheidsbericht voor uw webmail gaat als volgt:
- Ga naar het algemene webmail account: (https://beheer.2com2.nl/email)
- Log in met de gegevens van uw eigen webmail
- Klik op: Klik hier om een afwezigheidsbericht in te stellen
- Voer in: Tekst voor afwezigheidsbericht, bijvoorbeeld "Wij hebben vakantie van 1 t.m. 15 augustus, wij reageren zo spoedig mogelijk"
- Voer in: start afwezigheid, bijvoorbeeld Ochtend, Augustus, 1, huidig jaar
- Voer in Einde afwezigheid, bijvoorbeeld Avond, Augustus 15, huidig jaar
- Klik op: Maak Afwezigheidsbericht
Uw afwezigheidsbericht is nu ingesteld. U kunt dit testen door een mailtje te sturen. Het duurt even voordat het afwezigheidsbericht actief wordt.
Let op:
Opmerking: Het afwezigheidsbericht kan niet verwijderd worden. Na het aflopen van de ingestelde periode wordt deze niet meer verstuurd.