Eerste hulp bij e-mail problemen
Eerste hulp bij e-mail problemenSoms werkt e-mail niet, dat is heel heel vervelend! Om u in deze situaties op weg te helpen hier een methode om de oorzaak op te sporen!
Wat kunt u zelf doen bij problemen bij het ontvangen en verzenden van e-mail
Stap 1: Check internet
Als u een gebruik maakt van mailsoftware als windows Live, Microsoft Outlook of een ander programma dan moet u als eerste controleren of u toegang heeft tot internet.
Stap 2: Check webmail
Als internet het doet dan raden wij aan om te controleren of u nog bij uw webmail kunt komen.
Kunt u wel bij uw webmail dan is dit allereerst een noodoplossing om spoedmailtjes te ontvangen en verzenden. Kunt u wel bij uw webmail, maar niet bij uw e-mailsoftware dan lijkt het erop dat uw mailsoftware niet (meer) goed werkt. Controleer eventueel de instellingen en de inloggegevens.
Stap 3: Webmail geeft een foutmelding
Als u probeert in te loggen bij uw webmail en uw krijgt een foutmelding dan zijn mogelijk uw inloggegevens niet correct. Controleer uw inloggegevens.
Stap 4: Webmail is niet bereikbaar
Als u probeert in te loggen bij uw webmail maar u krijgt geen inlogscherm dan is uw account mogelijk tijdelijk uitgeschakeld. Dit kan gebeuren als er meer dan 10 foute inlogpogingen zijn geweest. Om te voorkomen dat uw account "gehacked" wordt, wordt het account tijdelijk uitgeschakeld.
Stap 5: Opvragen IP-nummer
Als uw webmail niet bereikbaar is dan lijkt het erop dat uw account om veiligheidsredenen geblokkeerd is. Om het account weer vrij te geven zijn we uw IP-nummer nodig. Het opvragen van uw IP-nummer kunt u eenvoudig zelf doen via deze link. Neem daarna contact met ons op.
Hulp van 2Com2 bij instellen e-mail
Als 2Com2 zijn we graag behulpzaam bij het oplossen van uw mailprogramma:
Wat u zelf kunt doen
Als u hulp nodig bent dan vinden wij het plezierig dat u zelf al bovenstaande checklist hebt afgewerkt.
Wat handig is als voorbereiding voor onze hulp
Ook werkt het plezierig als we op afstand met u mee mogen kijken. Daarvoor maken we gebruik van het programma TEAMVIEWER, klik op deze link om het programma te activeren.
Toelichting:
Het programma dat we gebruiken om met u mee te kijken maakt gebruik van unieke codes, die per keer (sessie) worden verstrekt